Cloudgine gaat voor Epic werken aan Unreal Engine 4. Wat gaat er met Crackdown 3 gebeuren?
Of Crackdown een goede game gaat worden, daar twijfelen we nog over. Wat we wel weten is dat we met veel plezier gaan kloten in de volledig afbreekbare wereld in multiplayer. Voor als je nog niet op de hoogte bent, Crackdown 3 zal een ‘fully destructible’ wereld hebben in z’n multiplayer. Dit is speciaal ontwikkeld door Cloudgine en gebruikt de kracht van de cloud om deze non-scripted physics voor elkaar te krijgen.
De ontwikkelaar van deze feature, Cloudgine, is nu opgekocht door Epic om te werken aan hun Unreal Engine 4. Heel vreemd is dat niet, want Crackdown 3 draait ook op deze engine en de ontwikkelde cloud-physics heeft z’n research en development op deze engine gekregen.
Epic Games zegt over de aankoop:
Sinds de start is Cloudgine’s research en development gebaseerd op Epic’s Unreal Engine 4. Cloudgine’s cloud computing en online technologie zal de UE4 feature set beter maken voor ontwikkelaars om de creatieve en technische grenzen van games, films, animatie en visualisatie te verleggen met behulp van verbeterde physics simulatie en netwerkmogelijkheden.
Wat betekent dit voor Crackdown 3?
Microsoft hoeft niks te vrezen, want het werk aan Crackdown 3 gaat gewoon door. Sterker nog, Microsoft is blij om te zien dat de techniek geadopteerd wordt en we het in toekomstige games gaan terugzien.
Crackdown 3, die al meerdere malen is uitgesteld, lijkt gewoon volgens plan te gaan en zal dit voorjaar uit moeten komen.