De backlog aan games puilt uit! Stapels met games waaraan ik begonnen ben, maar die ik niet afgemaakt heb. In 2024 gaat het roer om! Mijn goede voornemen is om games vaker uit te spelen en de credits te laten rollen als nooit tevoren. Staat de teller eind 2024 niet op minstens 40 afgeronde games, dan is het eerste rondje tijdens de XBNL-community BBQ voor mijn rekening!
Na een korte dip, rollen de credits deze week weer lekker door. Inmiddels hebben we game nummertje 15 in 2024 uitgespeeld. Banishers: Ghosts of New Eden was niet helemaal wat ik er van verwacht en gehoopt had.
Wat voor soort game is Banishers: Ghosts of New Eden?
Banishers: Ghosts of New Eden is een verhaalgedreven actie-RPG die door DON’T NOD ontwikkeld is. In Banishers volgen spelers het verhaal van Red en Antea die in het 17e eeuwse New Eden geesten verdrijven. Op de Noord Amerikaanse stad rust een vloek en het is aan jou als speler om deze op te heffen.
De gameplay in Banishers: Ghosts of New Eden draait in de eerste plaats om keuze-gedreven verhaalvertelling. De wereld in Banishers is open en in deze wereld komen spelers veel spookachtige vijanden tegen. Spelers hebben een scala aan combat mogelijkheden tot hun beschikking, naast enkele vormen van magie. Ook kunnen spelers hun vaardigheden upgraden via een skill-tree.
Credits
Nu is de vraag natuurlijk: moet je Banishers: Ghosts of New Eden spelen tot de credits rollen? In de XBNL-review heb je kunnen lezen dat de game enigszins outdated aanvoelt, in zowel gameplay als vormgeving. Maar, qua verhaalvertelling weet de game te overtuigen. Banishers: Ghosts of New Eden vertelt het boeiende verhaal van twee geestenjagers die door de dood van elkaar gescheiden zijn, maar door liefde verbonden blijven. Het verhaal is uitstekend opgebouwd en de onheilspellende wereld van New Eden is authentiek neergezet. Kortom, een twijfelachtige aanbeveling om tot de credits te spelen, vooral voor de liefhebbers van keuze-gedreven verhaalvertelling in video games.