Vorige week is Call of Duty: Warzone gelanceerd, de nieuwe Battle Royale-shooter van Call of Duty. We voelden misschien al aan dat het een groot succes zou worden, maar dit slaat alles.
Het is een beetje het verhaal van Apex Legends, behalve dat we met Call of Duty: Warzone al wisten dat het er aan zat te komen. Net als Apex heeft Call of Duty binnen korte tijd ontzettend veel spelers binnengesleept. Warzone is door maar liefst 15 miljoen spelers gespeeld binnen 3 dagen na de lancering van de Battle Royale-modus. Daarvan waren 6 miljoen al binnen 24 uur aangehaakt.
Wat ook al heel erg helpt is dat Warzone apart van Call of Duty: Modern Warfare gratis te downloaden is. Door het free to play-model is iedereen welkom om te joinen. Call of Duty liet de mijlpaal via een Twitter bericht weten.
We hebben zelf ook leuke reacties op onze Facebook-pagina ontvangen na een vraag wat we allemaal van Call of Duty: Warzone vonden:
Op de redactie is CoD: Warzone in ieder geval ook een succes. De game weet het Battle Royale-genre goed te perfectioneren en biedt leuke omgevingen in combinatie met goede shooter-gameplay. Alles werkt goed en als je bijvoorbeeld doodgaat, dan kom je eerst in een Russische gevangenis terecht om nog een tweede kans te krijgen. Dan ga je 1-op-1 een schietgevecht aan en als je wint, dan word je gewoon weer terug in het veld gegooid. Het gaat in deze game niet eens om 100, maar om 150 spelers per keer op één map. Dus schietschijven genoeg!
Ik zou zeggen, ga het downloaden en proberen met je vrienden. Warzone is de moeite waard.