Na het succes van de Silent Hill 2 remake eerder deze maand, werkt Bloober Team nu aan hun nieuwste originele horror-IP, Cronos: The New Dawn.

We zagen Cronos afgelopen week aangekondigd worden en wellicht heb je er hier al meer over gelezen. Op de redactie waren we onder de indruk van de beelden van de recent aangekondigde game van Bloober Team. Het Poolse ontwikkelteam, dat in het verleden kritiek kreeg voor enkele minder goed ontvangen titels, lijkt vastberaden om te bewijzen dat hun recente Silent Hill succes geen toevalstreffer was. In een interview met Gamespot geeft game director Wojciech Piejko (Bloober Team) aan “in het verleden hebben we shitty games gemaakt,” maar met Silent Hill 2 en nu Cronos hoopt het team hun reputatie definitief te herstellen.

De focus komende tijd verschuift van Silent Hill 2 naar Cronos. Cronos: The New Dawn speelt zich af in twee verschillende tijdlijnen: een post-apocalyptische toekomst vol mutanten en een communistisch Polen uit de jaren ’80. Spelers moeten door de tijd reizen en VIP’s redden, waarbij de keuzes en het verstoorde tijdverloop een centrale rol spelen. De game haalt inspiratie uit Netflix’ serie Dark en belooft een meeslepende survival-horrorervaring te bieden, waarbij de nadruk ligt op zowel tijdreizen als de overlevingsmechanismen die Bloober Team verder ontwikkelde na hun werk aan Silent Hill 2.

Na de onthulling van Cronos: The New Dawn tijdens de Xbox Partner Preview, voelde het team een gevoel van opluchting. Piejko vertelde dat de eerste reacties positief waren, wat een goed teken is voor de toekomst van het project. Bloober Team hoopt dat Cronos hun positie als toonaangevende horrorstudio verder zal versterken wanneer de game in 2025 verschijnt voor de Xbox Series X|S.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties