Blindfire laat je in het donker schieten

Blindfire is een nieuwe first-person arena shooter die draait om instinct en tactiek.

Het unieke concept van Blindfire is blijkbaar dat je in het donker moet vechten, zonder visuele hulp en volledig vertrouwt op geluiden en omgevingsaanwijzingen om je vijanden te vinden. Dit dwingt spelers om anders te spelen dan ze gewend zijn. Elke schietpartij maakt geluid en laat een korte lichtflits zien, wat je positie verraadt. Hierdoor moet je elke actie goed overwegen, want elke kogel kan je verraden.

De kernmodus is ‘Bodycount’, waarin spelers strijden om de meeste punten in vijf rondes. Je hebt maar één leven per ronde, dus overleven is belangrijk, maar risicoloos spelen levert weinig punten op. Slim gebruik van geluid, beweging en je ‘Echo’-vaardigheid (die tijdelijk de omgeving laat zien) is essentieel om te winnen.

Met zijn eenvoudige wapens en focus op gelijke kansen, draait Blindfire om strategie en vaardigheid, niet om wie de beste uitrusting heeft. Het licht en geluid zorgen voor intense gevechten kan ik mij voorstellen.

Vandaag is de early access beschikbaar. Mij niet gezien. Hoewel ik het light in the dark thema vet vind, krijg ik het van deze trailer eerder benauwd.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties