Call of Duty: Black Ops 4 is goed uit de startblokken vertrokken en zet een aantal records neer. Maar is zit een addertje onder het gras.
De nieuwe CoD heeft de single-player campaign vaarwel gezegd en daar de Blackout battle royale mode voor in de plaats gekregen. Dat lijkt goed uit te pakken. Activision was in het verleden niet echt gul met het delen van de verkoopcijfers. Maar met Black Ops 4 zijn ze haantje de voorste. Ze kondigden al erg snel aan dat het hun grootste digitale day-one release was in de geschiedenis van het bedrijf.
Dit betekent dat ze in een korte tijd meer digitale copies hebben verkocht dan Destiny 2, CoD: WWII en alle andere Activision games. Over de fysieke verkopen zwijgt men want daar lijkt het, na een meting, toch minder goed mee te gaan. De retailcijfers in de UK laten zien dat de franchise niet best verkocht. Ze hebben, ten opzichte van WWII, de helft minder schijfjes verkocht en zelfs minder dan de helft als we kijken naar de in 2015 uitgebrachte Black Ops 3.
Dit zal ook te maken hebben met het vooruitschuiven van de release datum waardoor het net te vroeg is om er een feestdag cadeautje van te maken.
Over het geheel gezien weten we dus niet of ze nu wel of geen record hebben gevestigd. En laten we eerlijk zijn, wie boeit het.