Na vijf jaar spelen is het zover. Astroneer kondigt de allereerste betaalde uitbreiding aan, Glitchwalkers.
Met meer dan 11 miljoen spelers sinds de lancering van Astroneer 1.0, dacht System Era “hé, waarom gooi je er niet nog een planeet in?” Devolver knikte mee, niet echt begrijpend.
Glitchwalkers zet Astroneer’s erfenis van survival sandbox-gameplay voort en tilt het naar nieuwe uitersten. Een nieuwe planeet – de grootste in Astroneer – wacht op je, compleet met nieuwe biomen, technologie, gameplay-functies en de eerste echte schurk van het spel.
Spelers die op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen kunnen hun hart ophalen met de introductie van Lyn, een ontevreden lid van de ESS Elysium-crew die aan de slag is gegaan met de code van het Astroneer Training Program (ATP). Spelers moeten samenwerken met het hoofd onderhoud van het Elysium, Frank, om Lyn en haar snode plannen te stoppen voordat ze de ATP van binnenuit ontmantelt.
Glitchwalkers zullen spelers naar Aeoluz brengen, een enorme nieuwe planeet geboren in een glitched zonnestelsel, waar ze de taak krijgen om Lyn tegen te gaan en firewalls te doorbreken om de ATP weer normaal te maken.
Aeoluz biedt onderdak aan een aantal nieuwe oppervlakte- en grot omgevingen die spelers kunnen verkennen, terwijl een nieuwe tech tree en modules nieuwe manieren bieden om vooruitgang te boeken en zowel nieuwe als oude technologie te ontgrendelen.
Glitchwalkers zullen het universum van Astroneer uitbreiden met behoud van al het knutselen, bouwen en verkennen dat bestaande Astroneers kennen en waar ze van houden. Voor spelers die niet voorbereid zijn om in het onbekende te springen, zal er ook een gratis begeleidende update voor het basisspel zijn die nieuwe gameplay, verbeteringen in de kwaliteit van leven en bugfixes introduceert.