Tijdens de afgelopen E3 hebben we een ontzettend gave gameplay video gezien van Scalebound, de nieuwe topper van Platinum Games. Met die video kwamen er behoorlijk wat vragen bij iedereen naar boven, de meest belangrijke zullen wij beantwoorden!

Scalebound is een game die draait om een jonge man, Drew, die een hele sterke, niet breekbare band heeft met een draak, Thuban. Samen zitten ze in een fantasy-achtige wereld, waarvan we nog niet weten hoe, of waarom Drew daar terecht is gekomen.Ā Jez Corden van Windows Central had een interview met Jean Pierre Kellams en Hideki Kamiya van Platinum Games en stelde alle vragen die naar boven komen bij het zien van de trailer.

Meer dan alleen co-op?

In de onderstaande trailer kun je zien dat er vier spelers zijn die een enorme krachtige boss proberen te verslaan. De hele trailer draait dan ook om het co-op spelen, hierbij vraag je je natuurlijk af of de hele game co-op gespeeld moet worden, of dat dit alleen maar een modus is.

Platinum Games: De wereld in Scalebound is ƩƩn gigantische wereld, waar je zelf kunt kiezen hoe je de campaign speelt. Je moet je de wereld voorstellen als een hele grote RPG waar je zelf beslist hoe en wat je allemaal doet. Mocht je wat meer een einzelgƤnger zijn, dan kun je er voor kiezen om alles in je eentje te doen. Van werelden verkennen tot tegenstanders verslaan, je kunt het helemaal zelf invullen. Mocht je liever samen met je vrienden spelen, dan kun je net als in de trailer samenwerken om de campaign te voltooien.

https://youtu.be/D-ZVMU_KA-M

Zoals je in de trailer ziet ben je met vier man Ć©Ć©n boss aan het verslaan. Hoe zit dit dan met je voortgang in de game, geldt Ć©Ć©n boss verslaan dan voor iedereen, of maak je progressie voor een specifieke speler?

Platinum Games: We willen natuurlijk nog niet alles verklappen wat we hebben bedacht voor de game, maar ik kan je wel aanraden om goed naar het einde van de trailer te kijken. Daar lijkt het alsof alle vier de spelers samenvoegen in Ć©Ć©n speler.

Persoonlijk denk ik dat we hierdoor wel kunnen verwachten dat je progressie maakt voor Ć©Ć©n enkele speler. Als je met 4 man een boss verslaat en je uiteindelijk allemaal als Ć©Ć©n persoon in elkaar voegt, dan lijkt het mij dat je dus progressie hebt gemaakt voor die enkele persoon. Aan de andere kant zou het wel een beetje gek zijn dat je Ć©Ć©n boss dus vier keer moet verslaan voor iedereen progressie heeft gemaakt in de campaign.

scalebound

Gelukkig staan de draken in Scalebound wƩl een keer aan jouw zijde.

Je kunt niet alle draken over Ć©Ć©n kam scheren

Een jaar geleden waren er al beelden te zien van een speler die zijn draak had omgetoverd tot een gepantserde krachtpatser. Deze draak leek dus perfect voor de defensie tijdens het vechten. Zijn er ook daadwerkelijke rollen voor draken en mensen, of kun je dit zelf aanpassen?

Platinum Games: Voor de draken is er niet echt een klasse verdeling, maar ieder type draak heeft wel zijn voor- en nadelen. De ene is wat sneller en behendiger dan de ander, maar hij is bijvoorbeeld behoorlijk zwakker. Ook hebben we Ć©Ć©n type draak die all-round heel goed presteert, dat is onze ”Rex”.

Opvallend vind ik dat de woordvoerder van Platinum Games niet reageert op de vraag of er ook een klasse verdeling is voor de mensen. Dit laat mij geloven dat deze klasse verdeling er juist wel is bij de mensen, maar dat het bij de draken iets minder uitgebreid is.

scalebound boss

Dit mormel kom je liever niet tegen in het donker.

Toen Scalebound voor het eerst werd aangekondigd, was er een hoop te doen rondom het woord ”Scale”. Letterlijk vertaalt heeft het iets te maken met de schubben van de draak, maar het zou ook gaan over de schaal van de game. Hoe groot de wereld zal worden en wat er allemaal te beleven is.

Platinum Games: Het woord ”Scale” kun je zien als de twee pilaren waar de hele game op steunt. Ten eerste inderdaad de schubben van de draak, hier gaat scale vooral om de band die je als persoon hebt met jouw draak. Meer letterlijk vertaald kun je hier ook denken aan het formaat van een draak en hierdoor ook aan enorme gevechten. Want een grote draak tegen een nog grotere draak maakt natuurlijk een enorm gevecht. Als tweede pilaar is er inderdaad Scale in de zin van hoe groot de game is. De makers wilden niet perse een grotere game neerzetten dan een andere game. Het ging om de beleving en het verhaal wat daar bij hoort. Want als je kijkt naar hoe groot de boss is van de trailer, stel je dan maar eens voor dat er daadwerkelijk een wereld bestaat waar je zo’n beest tegen kan komen. Dat wordt wel bizar groot!

De game lijkt mij in ieder geval heel erg tof, RPG en draken blijken ook weer bij Scalebound een gouden combinatie te zijn. Ook vind ik het co-op gedeelte heel erg interessant, zeker als je een aantal vrienden hebt die net zo die-hard met je mee willen doen. Laat maar komen dus!

Scalebound staat gepland om ergens in 2017 te releasen voor PC en Xbox One.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties