Het lijkt een trend te worden. Star Wars heeft geen uitgebreide Story mode en ook Rainbow Six Siege heeft hier niet voor gekozen. Chris Henry vertelt waarom er geen single-player story mode  in Rainbow Six Siege zit.
Bewust voor multiplayer gekozen
De modus  die je zou kunnen zien als single-player genaamd Situations is vooral bedoeld om mensen bekend te maken met de verschillende tactische elementen van de game. Of er een single-player modus komt blijft Chris vaag over. Hij vertelt namelijk dat ze zich op dit moment focussen op multiplayer en daardoor nog niet bezig zijn met story mode content of DLC. We hebben een bewuste keuze gemaakt voor multiplayer omdat dit is wat mensen willen, er zit veel replay waarde in. Ook de maps zijn vooral ontwikkeld op tactisch teamspel. Heb je een club fanatieke spelers dan willen die een steeds beter team worden. Dat maakt Siege een ultiem e-sportspel. We zijn ons bewust dat er twee groepen mensen zijn. De groep die voor een uitgebreid single-player verhaal kiest en een groep die van teamplay multiplayer games houdt.
Hopelijk lukt het om deze game echt tactisch te spelen met commando’s en alles erop en eraan. In video’s ziet het er altijd zo geweldig uit, in de praktijk rent bijna iedereen maar als een blinde rond 🙂
Is erg afhankelijk van het team waarin jij speelt.