Zo af en toe komt er uit onverwachte hoek een parel van een game uit. Lost Words: Beyond the Page is er zo eentje. Maar wat is het eigenlijk voor game? Wat mag je van deze debuutgame van Sketchbook Games verwachten? In deze videoreview gaan we hier nader op in en dat doen we dit keer samen met onze Vlaamse vriend Dae Jim van Life is Xbox!
Lost Words: Beyond the Page is door Sketchbook Games ontwikkeld. Een kleine studio bestaande uit 10 ontwikkelaars. De studio is in de UK gevestigd en door Mark Backler opgericht. Een ontwikkelaar met een geschiedenis bij onder andere Lionhead Studios.
De afgelopen jaren hebben we al een aantal keren trailers, screenshots of korte fragmenten van Sketchbook Games’ debuutgame voorbij zien komen. Dat het een verhalende game zou worden was al vrij snel duidelijk. Maar wat vooral opvalt is de stijl, de kleuren en de manier van verhaalvertelling. Dae Jim weet het in zijn review voor Life is Xbox voortreffelijk te verwoorden: ‘Izzy’s journal is a playable masterpiece (…) the story and writing are exquisite, a striking and perfect accomplishment. From the timing of emotional words, interesting yet meaningful journals, and just how fluent the writing is‘.
De creativiteit in verhaalvertelling is dus top notch en ook met de sfeer van de game zit het goed! De sounds, de voice-acting en de art-style. Het voelt en oogt allemaal zeer gepolijst. Het enige wat dan nog overblijft is het puzzelen en 2D platforming. En daar blijkt nog wel ruimte voor verbetering. Maar hoe erg is dat voor een overwegend verhaal gedreven game? Een game waarbij de beleving en het mee gesleept worden in de emoties van het main character prevaleren? In deze review bespreken Dae Jim en ik onze mening hierover en staan we uitgebreid stil voor welk type gamer deze game een must buy is. Enjoy!