Nog iets meer dan een maand voordat Mass Effect Andromeda uitkomt. Lekker weer door de ruimte en op vreemde planeten rondbanjeren. Iedereen die had gehoopt op een open-world titel komt echter bedrogen uit.

Hoe meer gamers een titel willen hebben, hoe meer er over het algemeen ook over gesproken wordt. Soms komt daar complete onzin uit, soms zit er info tussen die spot-on is en soms is het een beetje een tussenweg.

Geen open-world maar exploration-based

Van Mass Effect Andromeda werd er gesuggereerd dat het wel eens een open-world titel zou kunnen gaan worden. De producer van de game, Michael Gamble, heeft nu gezegd dat dit niet het geval is. De game zal echter ook niet volledig lineair worden. Hij noemt de game een ‘exploration-based game’.

Ik zou Mass Effect Andromeda zeker geen open-world game willen noemen. Wij gebruiken liever de term exploration-based game.

Het concept is weer een goed verhaal afleveren en alle andere dingen die je van Mass Effect kunt verwachten. Daar bovenop ligt een laag van exploratie. Soms gebeurt dit in een grote open ruimte, maar dit hoeft niet altijd. Met de Nomad kun je een aantal planeten verkennen maar het is geen traditionele sandbox game.

Als ik de man goed begrijp, dan verandert de opzet van de game niet zoveel ten opzichte van de eerste delen. In het eerste deel konden we ook al met de Mako over verschillende planeten hobbelen op zoek naar resources en sidequests. Ik vond het tempo van de games ook heerlijk. Niet te snel, niet te traag, dus daar hoefde voor mij ook niet heel veel aan te veranderen. Maar goed, ik ben dan ook best wel een Mass Effect fanboy.

Nog wat nieuwe plaatjes

Om het wachten nog iets draaglijker (of juist moeilijker) te maken, zijn er vandaag op Twitter ook weer een paar nieuwe screens opgedoken.

 

Nog maar 33 nachtjes slapen!

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties