Over The Division kunnen we maar niet uitgepraat raken. Hier weer wat meer leuke weetjes en nieuwtjes.
We kennen het van GTA V Online. Het constant neergeknald worden voordat je de game zelfs maar begint. Dat zou in The Division ook wel eens een puntje kunnen worden. Behalve dan dat het daar een beetje de bedoeling is van de game. Maar vind je dat helemaal niks en blijf je liever zo ver mogelijk van de Dark Zone vandaan, dan is er nog genoeg te doen in de rest van New York. De game moet nog lang na de release speelbaar blijven en daar richt Ubisoft zich dan ook, geeft Magnus Jansen aan. “We hebben veel moeite in de PvE endgame gestoken. Niet alles zal er vanaf launch inzitten maar dat voegen we langzaam gratis toe”. Ubisoft had al aangegeven dat ze nieuwe co-op content gaan toevoegen in de gratis updates die gaan komen en dat moet The Division wel levend houden.
En zodra je de level cap van 30 gaat bereiken in de Dark Zone, zal de Dark Zone verdeeld worden in een systeem waarbij het lastiger zal worden en je grotere beloningen zal gaan krijgen. “Zodra je level 30 haalt, zal je een totaal nieuwe Dark Zone ingaan met een ander niveau van tegenstanders” zegt Jansen.
Installatiegrootte
Ook daar is nu meer over bekend. De installatie van The Division gaat iets meer dan 32 GB aan ruimte op je HDD innemen. Beetje een middenmoter dus.
Grote map
Er was veel consternatie toen bleek dat The Division een kleiner speelveld zou hebben dan eerst werd gesuggereerd. Toch blijkt dit wel mee te vallen. De Nederlandse YouTuber MarcoStyle heeft een video gemaakt waarin hij de map van The Division ‘opmeet’ en vergelijkt. Hij legt hierin uit dat New York niet 1 op 1 is overgenomen en dat Manhattan met zijn breedte van 3,5 km niet die afstand in The Division laat zien. Marco komt op 2,8 km breedte uit. Dit blijkt maar een fractie kleiner te zijn dan bijvoorbeeld de breedte van het centrum van Los Santos in GTA V. Dat gezegd hebbende is er wel een groot verschil. GTA is vooral autorijden, The Division is alleen maar lopen. Als we dan dus naar de tijd kijken die nodig is om een map te doorkruisen, dan ben je sneller van het ene uiteinde van Los Santos naar het andere dan dat je het veel gedetailleerdere centrum van Manhattan doorkruist. Vergeleken met Fallout 4 is de breedte ongeveer gelijk. Iets wat best bijzonder is omdat Fallout 4 zo geprezen wordt vanwege zijn grote speelgebied. The Division heeft gewoon hetzelfde gebied, valt mee dus.
Geen Brooklyn
In een interview die YouTuber The Black Hokage had met de Creative Director van The Division gaf deze duidelijk aan dat Brooklyn geen onderdeel is van The Division, ook niet in een DLC. De game kan je solo spelen en alles is voor een solospeler toegankelijk. Er zijn dus geen onderdelen die je verplicht met een groep moet doen. Hij geeft wel aan dat bepaalde challenges gemaakt zijn om met een groep te gaan doen. Op de vraag of het niveau van AI tegenstanders in de beta zo simpel blijft in het uiteindelijke spel, geeft hij aan dat de tegenstanders in de beta een zeer laag level hadden en dat zij tot een factie behoorde die geen hoog intelligente NPC’s liet zien. In de game zullen die wel zitten.
Zelf even kijken naar het interview?