Elke Star Wars titel is er eentje waar ik naar uitkijk. Hopelijk gaat Star Wars Outlaws er eentje worden waar ik in kan verdwalen. Als het om de game gaat waar de maker inspiratie uit geput heeft, dan zit het wel goed.

De creatief directeur heeft namelijk onthuld dat zijn grootste inspiratie voor de game afkomstig was van Sony’s Ghost of Tsushima. In een interview met GamesRadar+ zei Julian Gerighty het volgende:

Het is super interessant omdat mijn grootste referentie Ghost of Tsushima was. De insteek ligt meer aan de Kurosawa-kant dan de westerse, de John Ford-kant.

Star Wars Outlaws is duidelijk geïnspireerd door westerns en westerns hebben vaak weer inspiratie gehaald uit Samurai-films, dus het is interessant om te zien hoe al deze verwijzingen een rol binnen Star Wars Outlaws zullen spelen. Akira Kurosawa, een filmmaker die de esthetiek van Ghost of Tsushima inspireerde, bestudeerde zelfs het werk van John Ford.

Red Dead Redemption is fenomenaal, [omdat het de wereld behandelt] als een wereld – niet als een checklist van activiteiten die vaak worden herhaald. Maar ik denk dat Ghost of Tsushima, iets wat ik er zo leuk aan vond, deze puurheid van het hebben van een spelersfantasie en er echt in leunen bevat. Dit is het verhaal, de wereld, het personage, alles past bij elkaar met de gameplay die alles begeleidt. Het geeft je de fantasie van ‘je bent een samoerai-ninja in Japan’. Dat was een van de leidraden voor deze game.

Wat betreft de fantasie van spelers, dat is iets wat Star Wars Outlaws ook hoopt waar te maken.

Het is de fantasie van de outlaw-speler en de open wereld, dat waren de twee belangrijkste pijlers die we hebben gepitcht

legde Gerighty uit

Star Wars Outlaws wordt op 30 augustus 2024 gelanceerd.

Abonneer
Abonneren op
0 Reacties
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties